Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz
Ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizację zadań publicznych w Gminie Międzybórz z zakresu upowszechniania kultury fizycznej w 2024 roku z dnia 29 sierpnia 2024 roku.
I. Podstawa prawna
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 609 ze zm.), art. 11 ust.1 pkt 1 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.571 ze zm.) oraz Uchwały Rady Miejskiej w Międzyborzu Nr LXIII/379/2023 z dnia 25 października 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzybórz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2024.
II. Cel konkursu, odbiorcy zadania, rodzaje zadania
1. Konkurs ma na celu wyłonienie i dofinansowanie projektów na realizację zadań publicznych z zakresu kultury fizycznej realizowanych na rzecz poprawy warunków uprawiania sportu na istniejących obiektach szkolenia sportowego, użytkowanych przez kluby sportowe na terenie Międzyborza.
2.1. Celem realizacji zadania jest zaspokojenie potrzeb i poprawa warunków oraz podnoszenie poziomu życia mieszkańców gminy, rozwój społeczno – ekonomiczny gminy w szczególności przeciwdziałanie patologiom społecznym, zagospodarowanie czasu wolnego i zwiększenie aktywności ruchowej oraz udziału w sporcie.
2.2. Celem realizacji zadania jest poprawa stanu techniczno – funkcjonalnego obiektów sportowych oraz warunków uprawiania sportu w szczególności dzieci i młodzieży.
3. Odbiorcami zadania są mieszkańcy gminy Międzybórz.
4. Konkurs obejmuje realizacje zadania „Poprawa bazy sportowej”.
Celem realizacji zadania jest wsparcie finansowe modernizacji infrastruktury sportowej, polegającej na przebudowie lub remoncie istniejących obiektów sportowych służącym szkoleniu sportowemu dzieci i młodzieży, będących w dyspozycji klubów i stowarzyszeń sportowych oraz zakup sprzętu/ urządzeń sportowych dla remontowanego obiektu.
Zakup sprzętu/ urządzeń sportowych możliwy jest w przypadku oferty obejmującej jednocześnie modernizacje lub remont obiektu sportowego.
W przypadku zakupu sprzętu sportowego należy przedstawić szczegółowy wykaz sprzętu wraz z podaniem ilości i kosztu jednostkowego.
Zadanie nie obejmuje zakupu strojów i osobistego wyposażenia zawodników ( np. ochraniacze, kaski, rękawice itp. ) oraz drobnego sprzętu sportowego typu piłki, pachołki, znaczniki itd.
Zadanie nie obejmuje prac związanych z bieżącym utrzymaniem obiektu ( np. dosiewanie trawy, nawożenie, piaskowanie, aeracja, wertykulacja ).
Dofinansowanie przeznaczone jest głównie dla organizacji pozarządowych, zrzeszonych w polskich związkach sportowych, które prowadzą szkolenie sportowe dzieci i młodzieży.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizacje zadań publicznych:
1.Wysokość środków publicznych przeznaczonych w 2023 roku na realizacje zadań publicznych „Poprawa bazy sportowej” wynosiła 0 zł.
2.Wysokość środków publicznych przeznaczonych w 2024 roku na realizacje zadania
„Poprawa bazy sportowej” wynosi: 70.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych ).
IV. Forma realizacji zadania:
1.W przypadku wyboru oferty realizacja zadania nastąpi w trybie wsparcia do wykonania zadania, co oznacza, że oferent musi wnieść do realizacji zadania wkład własny w wysokości nie mniej niż 50% całkowitego kosztu realizacji zadania publicznego.
Konkurs nie przewiduje wkładu rzeczowego.
Wkład osobowy nie stanowi wkładu finansowego.
2. Zadanie nie przewiduje wsparcia bieżącej własnej działalności klubów i stowarzyszeń sportowych.
3. Wymagane jest wskazanie w kosztorysie oferty własnego wkładu finansowego oferenta (rozumianego jako własne środki finansowe oferenta lub środki finansowe pochodzące z innych źródeł ).
V. Adresat konkursu:
1. Organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność statutową związaną z realizacja zadań objętych konkursem w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.
VI. Termin i miejsce realizacji zadania:
1. Termin realizacji zadania objętego konkursem – od dnia podpisania umowy do 31.12.2024r.
2. Czas realizacji powinien obejmować; okres przygotowania, przeprowadzenia oraz zakończenia zadania ( podsumowanie, ewaluacja zadania ).
Wszystkie dokumenty księgowe muszą zostać wystawione do dnia zakończenia zadania i zapłacone zgodnie z zapisami umowy.
3. Miejsce realizacji zadania jest Gmina Międzybórz.
VII. Warunki realizacji zadania:
1. Oferent może złożyć tylko jedna ofertę w ramach konkursu.
2. Oferent musi posiadać dokument potwierdzający tytuł prawny do zajmowanej nieruchomości/ terenu (np. własność, dzierżawa, najem lub użyczenie), który powinien obejmować okres 3 lat użytkowania obiektu liczony od dni ogłoszenia konkursu.
3. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego.
4. Oferent, któremu zostanie udzielona dotacja zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizacje zadania publicznego zgodnie z ustawą o rachunkowości w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
5. Konkurs przewiduje dofinansowanie w wysokości 50% całkowitego kosztu realizacji zadania, jednak nie więcej niż 70.000,00 zł. (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych ).
6. Nie wyraża się zgody na zwiększenie procentowego udziału dotacji w całkowitym koszcie zadania publicznego.
7. Oferent jest zobowiązany wnieść do realizacji zadania finansowy wkład własny lub środki finansowe pochodzące z innych źródeł nie mniejsze niż 25% całkowitego kosztu realizowanego zadania.
8. W przypadku zakupu sprzętu sportowego należy przedstawić szczegółowy wykaz sprzętu wraz z podaniem ilości i kosztu jednostkowego.
9. Wkład osobowy nie stanowi wkładu własnego finansowego. Zamieszczenie w kosztorysie oferty wyceny pracy społecznej członków organizacji lub świadczeń wolontariuszy nie będzie traktowanie jako wkład własny finansowy oferenta.
10. Nie przewiduje się wyceny wkładu rzeczowego wnoszonego do zadania publicznego.
11. Oferent w części IV. Pkt. 2 (zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta ) oferty zobowiązany jest do opisania kwalifikacji osób przewidzianych do zaangażowania przy realizacji projektu wraz z podaniem sposobu ich zaangażowania w realizacje poszczególnych działań, z uwzględnieniem wolontariuszy oraz członków organizacji świadczących prace społeczne. Nie podaje się imion i nazwisk poszczególnych osób. Oferent powinien również opisać jakie zasoby rzeczowe zostaną wykorzystane do realizacji zadania ( bez dokonywania ich wyceny ) oraz opisać wkład własny finansowy.
12. W okresie realizacji zadania oferent może dokonywać następujących zmian, z zastrzeżeniem spełnienia łącznie poniższych warunków:
12.1. przesuwanie wydatków pomiędzy działaniami oraz pojedynczymi kosztami jednostkowymi w ramach jednego rodzaju wydatków bieżących lub majątkowych,
12.2. wszystkie zmiany dotyczące finansowania kosztów realizacji zadania wymagają akceptacji Burmistrza Miasta i Gminy lub sporządzenia Aneksu do umowy.
13. Łączna wysokość środków finansowych innych niż dotacja oraz wartość wkładu osobowego może się zmieniać o ile nie zmniejszy się wartość tych środków w stosunku do wydatkowanej kwoty dotacji. Jednocześnie należy zachować wysokość środków finansowych innych niż dotacja na poziomie określonym w ogłoszeniu konkursowym tj. min. 25% całkowitej wartości zadania.
14. W przypadku korzystania z pracy społecznej członków organizacji oferenta lub świadczeń wolontariuszy ustala się następujące zasady:
1) zakres, sposób, liczba godzin wykonywania pracy społecznej przez członka organizacji bądź świadczenia przez wolontariusza muszą być określone w porozumieniu zawartym zgodnie z art. 44 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) wolontariusz powinien posiadać kwalifikacje i spełniać wymagania odpowiednie do rodzaju i zakresu wykonywanych świadczeń;
3) jeżeli świadczenie członka organizacji bądź wolontariusza są takie same jak praca, którą wykonuje stały personel, to kalkulacja wyceny tego świadczenia musi być dokonana o stawki obowiązujące dla tego personelu. Jeżeli świadczenie wymaga posiadania określonych kompetencji lub umiejętności (np. księgowa itp.), to kalkulacja wyceny tego świadczenia powinna być dokonana o stawki obowiązujące dla tego rodzaju pracy. W pozostałych przypadkach przyjmuje się, że wartość świadczenia członka organizacji bądź wolontariusza nie może przekroczyć kwoty 29,00 zł za jedną godzinę świadczenia.
Wycena pracy wolontariusza musi być podana w ofercie w sposób umożliwiający wyliczenie stawki godzinowej;
4) wolontariusz nie może być beneficjentem zadania;
5) czas wykonywania przez tą samą osobę (wolontariusza) czynności wynikającej z porozumienia wolontariackiego nie może się pokrywać z czasem wykonywania takiej samej czynności wynikającej z umowy o pracę lub umowy zlecenia;
6) rozliczenie pracy społecznej członka organizacji bądź świadczeń wolontariusza odbywa się na podstawie oświadczenia ww. osoby stwierdzającej wykonanie pracy społecznej bądź świadczenia, z podaniem zakresu, liczby godzin oraz jego wycenę, potwierdzoną przez oferenta zadania lub osobę upoważnioną.
15. Na oferencie spoczywa obowiązek spełnienia wszystkich wymogów prawnych przy realizacji zadania. Oferent w całości odpowiada za prawidłową realizację zadania będącego przedmiotem oferty o dofinansowanie w ramach niniejszego konkursu oraz prawidłowe i terminowe poniesienie związanych z nim kosztów.
16. Zleceniodawca może prowadzić bieżącą ocenę realizacji zadania publicznego.
17. Kontroli podlegają wszystkie dokumenty niezbędne do oceny zasadności wykorzystania środków publicznych i realizowania zadania zgodnie z umową dotacyjną.
18. Oferent zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego, zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Sprawozdanie musi zawierać dokumentację zdjęciową wyremontowanego obiektu lub zakupionego sprzętu.
19. Oferent zobowiązany jest do:
19.1. stosowania aktualnych logotypów Gminy Międzybórz wraz z informacją „projekt/zadanie dofinansowano ze środków budżetu Gminy Międzybórz” na wszystkich materiałach wytworzonych w wyniku realizacji projektu i stronach internetowych.
19.2. zamieszczania na swojej stronie www oraz w mediach społecznościowych bieżącej informacji o projekcie wraz z informacją o dofinansowaniu projektu z budżetu Gminy Międzybórz wraz z aktualnymi logotypami.
20. Oferent zobowiązany jest do zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno – komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami następuje, o ile jest to możliwe, z uwzględnieniem uniwersalnego projektowania oraz jest adekwatne do zakresu zadania.
21. Oferent zobowiązany jest do opisania w cz. VI. oferty sposobu zapewnienia dostępności przy realizacji zadania publicznego, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia
19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
VIII. Ogólne zasady kwalifikowalności kosztów:
1. Koszty zostaną uznane za kwalifikowalne, gdy:
1.1. związane są z realizowanym zadaniem i są niezbędne do jego realizacji,
1.2. zostały uwzględnione w kalkulacji kosztów zadania,
1.3. zostały skalkulowane racjonalnie na podstawie cen rynkowych,
1.4. odzwierciedlają koszty rzeczywiste, są skalkulowane proporcjonalnie dla zadania objętego finansowaniem,
1.5. zostały poniesione w uprawnionym okresie (termin realizacji zadania wynikający z zapisu w umowie), dokumenty księgowe muszą zostać wystawione do dnia zakończenia zadania,
1.6. poparte są właściwymi dowodami księgowymi (faktury, umowy oraz rachunki do umów) oraz zostały prawidłowo odzwierciedlone w ewidencji księgowej (oferent zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie z ustawą o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych).
2. Koszty administracyjne realizacji zadania publicznego nie mogą być płatne z dotacji.
3. Koszty administracyjne realizacji zadania publicznego mogą być finansowanie wyłącznie z kosztów innych niż dotacja, ich wartość nie może przekroczyć 5 % kosztu całkowitego zadania.
4. W przypadku gdy po zakończeniu realizacji zadania okaże się, że wartość poniesionych kosztów jest niższa niż kwota zadeklarowana w ofercie, oferent ma obowiązek dokonania zwrotu niewykorzystanych środków zgodnie z art. 251 i 252 ustawy o finansach publicznych
5. Koszty kwalifikują się do dofinansowania (stanowią koszty kwalifikowalne), pod warunkiem, że:
1.1. nie zawierają kosztów pokrytych w ramach innych pozycji budżetowych,
1.2. nie są finansowane w tym samym zakresie z innych źródeł.
IX. Koszty niekwalifikowalne:
1. Koszty, które nie zostaną uznane za kwalifikowane:
1.1. budowa, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów lub innych nieruchomości,
1.2. podatki z wyłączeniem podatku dochodowego od osób fizycznych (PDOF) oraz podatków od towarów i usług (VAT), pod warunkiem, że podatek VAT nie może zostać odzyskany w oparciu o przepisy ustawy o podatku od towarów i usług,
1.3. pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
1.4. działalność gospodarcza,
1.5. działalność polityczna i religijna,
1.6. odsetki,
1.7. kary, w tym umowne, grzywny i inne opłaty o charakterze sankcyjnym,
1.8. koszty obsługi rachunku bankowego (nie dotyczy kosztu przelewów),
1.9. koszty poniesione niezgodnie z zapisami umowy.
1.10 Koszty poniesione na podstawie paragonów bez numeru NIP.
2. Wydatki niekwalifikowalne związane z realizacją zadania ponosi oferent.
X. Warunki składania ofert.
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty wykonania zdania publicznego zgodnej ze wzorem określonym Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. ( Dz. U. z 2018 r. poz. 2057 ).
2. Formularz oferty należy wypełnić w sposób przejrzysty i czytelny. Oferty niekompletne, nieczytelne i nieprawidłowo wypełnione albo złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
3. Oferta powinna być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta zgodnie z KRS-em lub innym dokumentem lub rejestrem określającym sposób reprezentacji wraz z pieczątkami imiennymi, a w przypadku ich braku wymagane są czytelne podpisy umożliwiające jednoznaczną weryfikację osoby/osób podpisującej/cych oraz pieczęć organizacji jeśli oferent taką posiada.
4. Oferta powinna być wypełniona w każdym polu, a jeżeli wypełnienie nie dotyczy oferenta
należy wpisać „nie dotyczy”. Należy również wypełnić (przez dokonanie odpowiednich skreśleń) oświadczenia znajdujące się na końcu oferty.
5. Do oferty konkursowej obligatoryjnie należy dołączyć:
5.1. wyciąg KRS, w przypadku gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru, ewidencji lub inny dokument potwierdzający status prawny oferenta oraz imiona, nazwiska i funkcje osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w jego imieniu (np. wypis z ewidencji gdy zawiera ww. informację lub wypis z ewidencji i statut lub inny dokument jeżeli wypis nie zawiera ww. informacji; wyciąg musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany);
5.2. pełnomocnictwa dla osoby/osób składającej/ych ofertę do reprezentowania podmiotu, jeżeli jej/ich dane nie są ujęte w dokumencie stanowiącym o podstawie prawnej działania podmiotu;
5.3. w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach i wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, dekret powołujący na proboszcza lub inną funkcję, upoważniający do składania oświadczeń i zaciągania zobowiązań;
5.4. w przypadku składania oferty wspólnej – umowę zawartą pomiędzy partnerami, określającą zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania publicznego, w tym sposób reprezentacji wobec organu administracji publicznej, podział zadań/obowiązków pomiędzy partnerów związanych z realizacją zadania, rachunek bankowy i partnera zobowiązanego za obsługę finansowo-księgową zadania; każdy z partnerów winien dołączyć do oferty wspólnej dokumenty wymienione w pkt 1-6, 8 i 10;
5.5. oświadczenie oferenta o rozliczeniu środków publicznych pozyskanych na realizację zadań publicznych w ostatnich 2 latach;
5.6. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania z podziałem na źródła finansowania;
5.7. dokument potwierdzający tytuł prawny do zajmowanej nieruchomości/terenu (np. własność, dzierżawa, najem lub użyczenie), który powinien obejmować okres 3 lat użytkowania obiektu liczony od dnia ogłoszenia konkursu. Nie będą honorowane oświadczenia o wyrażeniu woli przedłużenia obowiązującej umowy.
6. W przypadku złożenia kserokopii dokumentów wymienionych w pkt 4 muszą być one potwierdzone, na każdej stronie kopii, za zgodność z oryginałem przez co najmniej jedną osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta lub osobę upoważnioną do potwierdzania dokumentów (w niniejszym przypadku do oferty powinno być dołączone upoważnienie do potwierdzania dokumentów dla tej osoby) wraz z pieczątkami imiennymi, a w przypadku ich braku wymagane są czytelne podpisy umożliwiające jednoznaczną weryfikację osoby/osób podpisującej/ podpisujących oraz pieczęć organizacji, jeśli oferent taką posiada.
XI. Wymogi formalne składanych ofert.
1. Złożenie oferty w podanym terminie i miejscu oraz skierowanie do właściwego adresata
2. Złożenie oferty przez uprawniony podmiot.
3. Złożenie oferty na obowiązującym wzorze, podpisanej przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta zgodnie KRS-em lub innym dokumentem lub rejestrem określającym sposób reprezentacji wraz z pieczątkami imiennymi, a w przypadku ich braku wymagane są czytelne podpisy umożliwiające jednoznaczną weryfikację osoby/osób podpisującej/podpisujących oraz pieczęć organizacji, jeśli oferent taką posiada.
Oferta w wersji elektronicznej nie wymaga podpisu.
4. Złożenie wszystkich wymaganych dokumentów w oryginale lub kserokopii podpisanych przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentacji oferenta zgodnie z KRS-em lub innym dokumentem lub rejestrem określającym sposób reprezentacji wraz z pieczątkami imiennymi, a w przypadku ich braku wymagane są czytelne podpisy umożliwiające jednoznaczna weryfikację osoby/osób podpisującej/podpisujących oraz pieczęć organizacji, jeśli oferent taką posiada.
5. Zgodność oferty z zadaniem konkursowym.
6. Zgodność oferty z warunkami realizacji zadania określonymi w ogłoszeniu konkursowym.
7. Zgodność oferty z zasadami kwalifikowalności kosztów określonymi w ogłoszeniu konkursowym.
8. Prawidłowy termin realizacji zadania (zgodny z ogłoszeniem konkursowym).
9. Wypełnienie wszystkich pól i rubryk w ofercie (w tym oświadczeń na końcu oferty).
10. Złożenie dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do zajmowanej nieruchomości/terenu (np. własność, dzierżawa, najem lub użyczenie), który powinien obejmować okres 3 lat użytkowania obiektu liczony od dnia ogłoszenia konkursu. Nie będą honorowane oświadczenia o wyrażeniu woli przedłużenia obowiązującej umowy.
XII. Miejsce i termin złożenia wniosku:
1. Kompletne oferty należy składać w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Międzyborzu, ul. Kolejowa 13, pokój nr 9 – I piętro do 19 września 2024r. do godz. 15.00.
2. W przypadku przesłania oferty wraz z dokumentami pocztą decyduje data jej wpływu do Urzędu.
XIII. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty.
Złożone oferty będą rozpatrywane pod względem formalnym.
2. Oferty spełniające kryteria formalne zostaną przekazane Komisji Konkursowej powołanej przez Burmistrza Miasta i Gminy Międzybórz w celu dokonania oceny merytorycznej ofert.
3. Ocena merytoryczna ofert zostanie dokonana z uwzględnieniem następujących kryteriów:
Kryteria oceny merytorycznej
I. Zawartość merytoryczna: 0-30 pkt
1. Potrzeba realizacji modernizacji, remontu obiektu sportowego, zakupu sprzętu/urządzeń sportowych 0-15 pkt
2. Szczegółowy, rzetelny i realny plan i harmonogram działań niezbędnych do realizacji zadania 0-5 pkt
3. Zakładane rezultaty realizacji zadania 0-10 pkt
II. Budżet: 0-12 pkt
1. Szczegółowość wykazu kosztów niezbędnych do realizacji zadania, przejrzysty opis wydatków 0-7 pkt
2. Adekwatność przewidywanych kosztów do założonych działań i rezultatów 0-3 pkt
3. Prawidłowo pod względem rachunkowym sporządzona kalkulacja kosztów, (zdefiniowanie pozycji budżetowych prawidłowe jednostki miary)
III. Działalność szkoleniowa klubu/stowarzyszenie: 0-11 pkt
1. wykorzystanie obiektu do realizacji szkolenia sportowego i prowadzenia zajęć pozaszkolnych 0-5 pkt
2. Liczbowe określenie uczestników korzystających z obiektu 0-6 pkt
IV. Potencjał finansowy: 0-15 pkt
Wysokość wkładu finansowego własnego oraz z innych źródeł (bez wkładu osobowego)
od 25 % - 30% - 2 pkt
do - 40% - do 5 pkt
do - 50% - do 8 pkt
do - 70% - do 12pkt
pow. 70% - do 15 pkt
V. Rozliczenie dotacji pozyskanych na realizację zadań publicznych w ostatnich 2 latach 0-2 pkt
1. Nierozliczenie dotacji. 0 pkt
2. Brak realizacji zadań publicznych 1 pkt
3. Prawidłowe rozliczenie dotacji lub dotacja w trakcie rozliczania 2 pkt
SUMA 70 pkt
4. Komisja Konkursowa na realizację zadań zarekomenduje Burmistrzowi Miasta i Gminy Międzybórz ofertę, które w wyniku oceny merytorycznej uzyskają największą ilość punktów, jednak nie mniej niż 49. Oferty, które przy ocenie któregokolwiek z kryteriów od I do V otrzymają zero punktów nie będą rekomendowane do przyznania dotacji.
5. Wyboru ofert, które otrzymają dotacje dokonuje Komisja Konkursowa.
6. Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz może, bez podania przyczyny, odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie.
7. W postępowaniu konkursowym oferentom nie przysługuje tryb odwoławczy.
XIV. Informacja o rozstrzygnięciu konkursu
1. Po zakończeniu procedury konkursowej i podjęciu uchwały w sprawie wyboru oferty/ofert i udzieleniu dotacji Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz niezwłocznie ogłosi wyniki konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej.
2. W przypadku unieważnienia postępowania na realizację zadania publicznego informacja ta zostanie podana do wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej.
3. Oferty wraz ze złożonymi dokumentami nie są zwracane oferentowi.
XV. Umowa
1. Podstawą do zawarcia pisemnej umowy z oferentem jest decyzja Burmistrza Miasta i Gminy Międzybórz w sprawie wyboru ofert i udzieleniu dotacji..
2. Aktualizacja kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania musi uwzględniać konieczność zachowania procentowego udziału innych niż dotacja środków finansowych w odniesieniu do udzielonej dotacji (tj. suma procentowego udziału innych środków finansowych nie może być mniejsza niż deklarowana w ofercie w odniesieniu do wnioskowanej dotacji).
3. Przed podpisaniem umowy oferent zobowiązany jest dostarczyć:
a) zaktualizowaną kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania – w przypadku
otrzymania dotacji niższej od wnioskowanej lub w przypadku konieczności dokonania zmian,
b) zaktualizowany syntetyczny opis zadania – w przypadku konieczności dokonania zmian,
c) zaktualizowany harmonogram działań – w przypadku konieczności dokonania zmian,
d) zaktualizowany opis zakładanych rezultatów wraz z dodatkowymi informacjami dotyczącymi rezultatów realizacji zadania publicznego – w przypadku konieczności dokonania zmian,
e) zaktualizowaną kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania z podziałem na źródła finansowania,
f) oświadczenie o posiadanym rachunku bankowym.
Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz
Ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizację zadań publicznych w Gminie Międzybórz z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu w 2024 roku z dnia 9 stycznia 2024 roku.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U. z 2023 r., poz.40 z późn. zm.), art. 11 ust.1 pkt. 1 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.571 z późn. zm. ) oraz Uchwały Rady Miejskiej w Międzyborzu Nr LXIII/379/2023 z dnia 25 października 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzybórz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2024.
I. Rodzaj i wysokość środków publicznych przeznaczonych na zadania w formie wsparcia:
1. Działalność szkoleniową w piłce nożnej oraz umożliwienie mieszkańcom udziału w zawodach i rozgrywkach odpowiedniego szczebla;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 60.000 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych).
2. Działalność szkoleniową w tenisie stołowym oraz umożliwienie mieszkańcom udziału w zawodach i rozgrywkach odpowiedniego szczebla;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 15.000 zł ( słownie: piętnaście tysięcy złotych).
3. Działalność szkoleniową w piłce nożnej dzieci do 11-go roku życia;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
4. Organizację treningów, zawodów i imprez lekkoatletycznych oraz z zakresu gier zespołowych z wyjątkiem piłki nożnej;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 5.000 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych).
5. Działalność szkoleniową w pływaniu dzieci i młodzieży.
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 12.000 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych).
6. Działalność szkoleniową dzieci i młodzieży w zakresie piłki nożnej;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 7.500 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych).
7. Działalność szkoleniową w strzelectwie sportowym i rekreacyjnym wśród dzieci i młodzieży oraz dorosłych;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 6.000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych).
W roku 2023 Gmina Międzybórz zrealizowała zadania publiczne tego samego rodzaju i przyznała organizacjom dotacje w wysokości: 94.500,00 złotych.
W roku 2024 w budżecie na realizację zadań publicznych zaplanowano kwotę 132.500,00 złotych.
II. Cel zadań i oczekiwane rezultaty:
1. Cel zadań:
- zwiększenie aktywności fizycznej oraz umiejętności sportowych mieszkańców Gminy Międzybórz poprzez prowadzenie działalności szkoleniowej oraz udział w rozgrywkach i zawodach.
- prowadzenie zajęć sportowych skierowanych do różnych grup wiekowych i społecznych
2. Oczekiwane rezultaty:
- liczba uczestników realizacji zadania;
- liczba przeprowadzonych zajęć/ treningów/ godzin.
2.1. Rezultaty muszą być policzalne i możliwe do sprawdzenia, a ich osiągnięcie udokumentowane w sprawozdaniu z realizacji zadania.
2.2. Rezultaty uznaje się za osiągnięte przy ich realizacji na poziomie min. 80% założonych wskaźników opisanych w zadaniu.
III. Zasady przyznawania dotacji
1.O dotację mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem i zamierzają realizować zadanie na rzecz mieszkańców Gminy Międzybórz.
2. Realizacja zadania nastąpi w trybie wsparcia co oznacza, że oferent musi wnieść do realizacji zadania wkład własny. Udział wkładu własnego w realizację zadania nie może być mniejszy niż 2% całkowitych kosztów zadania.
3. Wkład własny rzeczowy nie jest wymagany, jego wycena nie będzie brana pod uwagę.
3.1 Wkład własny w formie pracy wolontariusza musi zostać udokumentowany na podstawie stosownego porozumienia zawartego z wolontariuszem z podaniem zakresu, liczby godzin oraz jego wycenę.
3.2. W przypadku wykorzystywania przez osoby zatrudnione przy realizacji zadania prywatnych samochodów niezbędne jest podpisanie z nimi umowy użyczenia przedmiotu do celów służbowych
4. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
5. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku wnioskodawca może przyjąć zmniejszenie kosztorysu zadania lub wycofać swoją ofertę.
6. W ramach zadań określonych w konkursie dopuszcza się możliwość dokonania wyboru więcej niż jednej oferty.
7. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania regulować będzie umowa zawarta pomiędzy Oferentem a Gminą Międzybórz.
8. Do oferty konkursowej należy dołączyć:
8.1. aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;
8.2. statut organizacji oraz każdą jego aktualizację – w przypadku złożenia kserokopii statutu, dokument powinien być potwierdzony za zgodność odpisu z oryginałem przez osoby uprawnione;
8.3. oświadczenie dotyczące numeru rachunku bankowego oraz pesel osób uprawnionych do podpisu umowy na realizację zadania zgłoszonego w ofercie,
8.4. umowę partnerską lub oświadczenie partnera, jeżeli takowe występują.
8.5. Oferent w przypadku złożenia więcej niż jednej oferty może dołączyć jeden komplet załączników.
9. Załączniki muszą być ważne i aktualne tj. podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu zgodnie ze statutem. Dokumenty dołączone do oferty należy złożyć w formie oryginału lub kopii opatrzonej klauzulą „stwierdzam zgodność z oryginałem” wraz z datą na każdej stronie dokumentu oraz podpisem osoby uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji.
W przypadku gdy osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis powinien zawierać pełne imię i nazwisko oraz funkcję pełnioną w organizacji.
Formularz oferty i sprawozdania dostępne są na stronie www.bip.miedzyborz.pl , www.miedzyborz.pl lub w pok. nr 21 (I piętro) Urzędu Miasta i Gminy Międzybórz.
IV. Termin i warunki realizacji zadania
1. Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2024 roku.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty wykonania zdania publicznego zgodnej ze wzorem określonym Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. ( Dz. U. z 2018 r. poz. 2057 ).
3. Formularz oferty należy wypełnić w sposób przejrzysty i czytelny. Oferty niekompletne, nieczytelne i nieprawidłowo wypełnione albo złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4. Oferent powinien posiadać doświadczenie i kwalifikacje niezbędne do realizacji zadania.
5. Oferent przyjmując wsparcie zadania do realizacji, zobowiązuje się do jego wykonania w trybie i na zasadach określonych w zawartej umowie.
6. Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania. Dotacja nie może być przeznaczona na finansowanie innej działalności statutowej podmiotu, na prowadzenie działalności gospodarczej.
7. W ramach dotacji pokryte mogą być tylko koszty kwalifikowane.
7.1. Koszty zostaną uznane za kwalifikowane tylko wtedy gdy:
- są bezpośrednio związane z realizowanym zadaniem, a także niezbędne do jego realizacji,
- są uwzględnione w budżecie zadania, w pozycji w ramach której są rozliczane,
- zostały poniesione w trakcie realizacji zadania,
- są poparte właściwymi dowodami księgowymi oraz są prawidłowo odzwierciedlone w ewidencji księgowej.
8. Z dotacji nie mogą być finansowane w szczególności wydatki:
- zapłaty kar, mandatów i innych opłat sankcyjnych nałożonych na oferenta,
- zobowiązań oferenta z zaciągniętej pożyczki, kredytu,
- odsetki za zwłokę w zapłacie należności i zobowiązań oferenta,
- koszty poniesione przed dniem podpisania umowy i po jej zakończeniu,
9.W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami. Zmiany powyżej 20 % wymagają uprzedniej, pisemnej zgody Burmistrza Miasta i Gminy. Pisemnej zgody wymaga również utworzenie nowej pozycji kosztowej w ramach kwoty dotacji. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowaną kalkulacje kosztów oferty po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany powyższe wymagają aneksu do umowy.
10. Oferent jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo – księgowej i ewidencji księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( t.j. Dz. U. 2023 poz. 120 z późn. zm. ), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
11. Organizacje, które otrzymają dotację na realizację zadania są zobowiązane zamieszczać w sposób czytelny informację, iż realizowany projekt jest dofinansowany z budżetu Miasta i Gminy Międzybórz. Informacja ta powinna być zawarta w wydawanych w ramach zadania publikacjach, materiałach informacyjnych, promocyjnych, w tym na stronie internetowej zleceniobiorcy.
12. Organizacje pozarządowe realizujące zadanie publiczne z udziałem dzieci zobowiązane są do złożenia oświadczenia o zweryfikowaniu osób dopuszczonych w trakcie realizacji zadania publicznego do działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi. Obowiązek ten wynika z art. 12 pkt. 7 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością za tle seksualnym ( Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 z późn. zm. ).
12.1. Oświadczenie takie Oferent wyłoniony w otwartym konkursie ofert będzie zobowiązany dostarczyć do dnia zawarcia umowy na realizacje zadania publicznego.
12.2. Niedostarczenie w terminie oświadczenia będzie skutkowało niepodpisaniem umowy.
13.W związku z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), obowiązkiem każdej organizacji realizującej zadanie publiczne jest zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art. 6 ustawy. Dotyczy to również stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystywane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. W indywidualnym przypadku jeżeli organizacja lub podmiot nie jest w stanie, a w szczególności ze względów technicznych lub prawnych zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
14. Oferent zobowiązany jest do opisania w części III.3 oferty sposobu zapewnienia dostępności przy realizacji zadania publicznego.
V. Termin i miejsce składania ofert:
1. Kompletne oferty należy składać w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Międzyborzu, ul. Kolejowa 13, pokój nr 9 – I piętro do 30 stycznia 2024r. do godz. 15.00.
2. W przypadku przesłania oferty wraz z dokumentami pocztą decyduje data jej wpływu do Urzędu.
3. Oferty wraz z załącznikami winny być złożone w zamkniętej kopercie. Koperty należy opisać następująco: „ Otwarty konkurs ofert na 2024 rok – z podaniem nazwy zadania”.
VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert:
1. Do oceny ofert Burmistrz Miasta i gminy Międzybórz w drodze zarządzenia powoła komisję konkursową oraz regulamin jej pracy.
2. Komisja dokona oceny ofert w terminie do 7 dni roboczych od daty końcowej składania ofert konkursowych.
2. Komisja ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez ubiegającą się organizację pod względem formalnym i merytorycznym.
3. Przy rozpatrywaniu ofert na etapie oceny formalnej sprawdzana jest:
3.1. termin złożenia oferty,
3.2. termin realizacji zadania,
3.3. właściwy formularz,
3.4. kompletność dokumentacji,
3.5. zgodność oferty z założeniami konkursu,
3.6. prowadzenie działalności statutowej w dziedzinie objętej konkursem.
3.7. realizacja zadania na rzecz mieszkańców Miasta i Gminy,
3.8. prawidłowe podpisy,
4. Komisja odrzuca oferty, które nie zawierają danych określonych w konkursie i wzywa do uzupełnienia w terminie nie przekraczającym 3 dni od dnia otrzymania informacji.
5. Przy ocenie merytorycznej ofert Komisja Konkursowa przyznaje punktację następujących kryteriach:
5.1. możliwość realizacji zadania (0 - 10 pkt),
- doświadczenie w prowadzeniu działalności statutowej zgodnej z rodzajem zadania wskazanym w ogłoszeniu konkursowym ( 0-5 );
- zasoby osobowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania (0-5);
5.2. kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł (0 - 10 pkt),
- racjonalność i niezbędność przedstawionych kosztów z perspektywy założonych zadań (0-5),
- prawidłowa kwalifikacja kosztów do poszczególnych kategorii kosztów (0-3),
- szczegółowy opis pozycji kosztorysu (0-2);
5.3. jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób uczestniczących w realizacji zadania (0 - 15 pkt),
- uzasadnienie potrzeby realizacji zadania (0-5),
- zgodność założonych rezultatów z celami zadania i ogłoszeniem o konkursie, ich realność i sposób ich monitoringu ( 0-5),
- kwalifikacje, doświadczenie i kompetencje osób przy udziale których oferent będzie realizował zadanie ( 0-5)
5.4. udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizacje zadania (0-5),
5.5. rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczania środków na realizację zadań publicznych w latach poprzednich (0 - 5 pkt).
Liczba punktów ogółem: 0 - 45 pkt.
7. Komisja Konkursowa przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy Międzybórz propozycje ofert do zatwierdzenia.
8. Decyzję o wyborze ofert i udzieleniu wysokości dotacji podejmuje Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
VII. Postanowienia Końcowe
1.Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie www.bip.miedzyborz.pl , www.miedzyborz.pl w zakładce Organizacje pozarządowe oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy Międzybórz.
5. Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy w Międzyborzu, pok. nr 21 – I piętro, tel. 62 606 6149.
KLAUZULA INFORMACYJNA
dla organizacji pozarządowych i innych podmiotów w rozumieniu art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 571 z późn. zm.)
Na podstawie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana Danych Osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy z siedzibą w Urzędzie Miasta i Gminy Międzybórz, 56-513 Międzybórz, ul. Kolejowa 13, tel. 62 785 6019, adres e-mail: umig@miedzyborz.pl.
2. Inspektor Ochrony Danych, z siedzibą w Urzędzie Miasta i Gminy Międzybórz, 56-513 Międzybórz ul. Kolejowa 13, telefon 62 785 6018 adres e-mail: m.simura-gmyrek@miedzyborz.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z udziałem w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
4. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą te podmioty, które uprawnione są do ich uzyskania na podstawie przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające je na zlecenie Administratora wynikających z zawartych umów (podmioty dostarczające systemy informatyczne, w których przetwarzane są dane osobowe).
6. Administrator nie będzie przekazywał do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej Pani/Pana danych osobowych.
7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres określony w przepisach prawa oraz w przepisach dotyczących archiwizowania dokumentacji.
8. Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
9. Pani/Pana dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.